Pojazdu spalinowe i ich serwis

Dodane: 23-07-2016 05:49
Pojazdu spalinowe i ich serwis Czujnik prędkości

Związek usług serwisowych z ubezpieczeniem

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem firm z zakresu serwisowania aut decydują się na rozpoczęcie współpracy z ubezpieczycielem. W takim przypadku mogą oni znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów, a i ubezpieczyciel zyskuje na tym poprzez znalezienie punktu, do którego może przekierowywać poszkodowanych kierowców. Trzeba jednak przyznać, że taka praca może wymagać jednak sporego wysiłku ze strony mechaników i elektryków samochodowych, ponieważ często naprawa auta, która podlega ubezpieczeniu jest nagła. Na polskich drogach niezwykle często dochodzi również do wielu wypadków, a wtedy naprawa uszkodzonego auta może okazać się naprawdę trudna do przeprowadzenia.


Różne rodzaje silników tłokowych

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy


Wikipedia o elektrycznym sterowaniu szybami

Elektryczne sterowanie szyb lub elektryczna regulacja szyb (z ang. power windows lub electric windows) - rozwiązanie techniczne stosowane w pojazdach mechanicznych/samochodach głównie osobowych, ciężarowych, terenowych itp. umożliwiające zamykanie i otwieranie szyb w drzwiach bocznych bez konieczności użycia siły ludzkich rąk (tzn. ręczna regulacja wymagająca kręcenia korby przymocowanej do obicia drzwi). Zamykanie/otwieranie szyb odbywa się na pomocą przycisków sterowania (góra/dół).

Zależnie od przepływu prądu roboczego szyba jest podnoszona lub opuszczana; silnik prądu stałego obraca się w obie strony. Każdy obrót silnika rejestrowany jest za pomocą czujnika Halla i przesyłany do urządzenia sterującego, które rozpoznaje aktualne położenie szyby na podstawie otrzymanych sygnałów.

Stosuje się element zabezpieczający przed przypadkowym przyciśnięciem (np. ręki lub szyi) między krawędzią szyby i ramą; działa on w trakcie podnoszenia szyby, rozpoznaje zwiększony opór (zwiększa się pobór prądu silnika), po czym zmienia na krótko kierunek prądu (szyba jest opuszczana).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektryczne_sterowanie_szyb



© 2019 http://www.drzwi.nysa.pl/